Misja Szkoły i Cele Szkoły:
Szkoła jest podstawowym ogniwem systemu edukacyjnego, a równocześnie istotną częścią składową lokalnego środowiska społecznego.
Podstawami określającymi misję naszej szkoły są najważniejsze ogólnoludzkie wartości humanistyczne takie jak: prawo, dobro, piękno, praca, ekologia i zdrowie człowieka.
Równocześnie wzmacnia:poczucie tożsamości i przynalezności kulturowej, historycznej,
etnicznej i narodowej.
Zapewnia uczniom pełny rozwój umysłowy, moralno-emocjonalny i fizyczny,
zgodnie z potrzebami i możliwościami w warunkach poszanowania ich godności osobistej.
Szkoła spełnia swoją misję realizując następujące cele i zadania:
1. Zapewnienie uczniom pełnego rozwoju umysłowego, moralno- emocjonalnego i fizycznego umożliwiającego kontynuowanie nauki na dalszych etapach kształcenia.
2. Rozwijanie umiejętności samodzielnego myslenia oraz pozyskiwania, selekcjonowania i przetwarzania potrzebnych informacji.
3. Przygotowanie do życia rodzinnego i społecznego poprzez kształtowanie umiejętności:
- rzetelnej pracy i współdziałania w grupie
- rozpoznawania i oceniania wartości moralnych
- potrzeby doskonalenia się
- podejmowania odpowiedzialności za siebie, najbliższe otoczenie i społeczeństwo
4. Kształtowanie poczucia przynależności do społeczności lokalnej, grupy etnicznej, narodu, społeczności międzynarodowej.
5.Zapewnienie uczniom możliwości nauki języka kaszubskiego.
6. Racjonalne dostosowanie realizowanych w szkole planów dydaktycznych do potrzeb i mozliwości konkretnych uczniów oraz warunków w jakich odbywa się nauka.
7. Integracja wiedzy nauczanej na różnych etapach poprzez wprowadzenie:
- kształcenia zintegrowanego
- bloków przedmiotowych
- ścieżek edukacyjnych
8. Opracowanie własnych programów wychowawczych i planu realizacji ścieżek edukacyjnych umożliwiających pełną realizację zadań opiekuńczych, wychowawczych i dydaktycznych poprzez powołanie odpowiednich zespołów i liderów.
9. Ujawnienie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów w ramach zajęć wyrównawczych, pomocy koleżeńskiej i lekcji nauczania specjalnego.
10. Umożliwienie uczniom z zaburzeniami rozwojowymi indywidualnej nauki w domu rodzinnym.
11. Tworzenie (w przypadku co najmniej trzech
uczniów z zaburzeniami rozwojowymi orzeczonymi przez poradnię) klas integracyjnych.
12. Zapenienie opieki i nadzoru nad dziecmi dowożonymi poprzez wprowadzenie zajęć świetlcowych i dyżuru dowozowego.
13. Sprawowanie opieki nad uczniami przebywającymi w szkole podczas zajęć obowiązkowych, fakultatywnych i pozalekcyjnych wycieczek i przerw międzylekcyjnych przez nauczyciela dyżurującego.
14. Zapewnienie ciągłości pracy wychowawczej poprzez wprowadzenie przez wychowawcę oddziału od klasy zerowej do trzeciej i od klasy czwartej do szóstej.
15. Uwzględnienie indywidualnych potrzeb dziecka, jego sytuacji rodzinnej i materialnej; w przypadku trudności występowanie o pomoc materialną.
16. Rozpoznanie i ocenianie osiągnię edukacyjnych ucznia według przyjętego wewnątrzszkolnego systemu oceniania.